Методична робота

         
                                       План роботи
                методичного об'єднання
               вчителів початкових класів
                     та вихователя ГПД
                      на 2016-2017 н.р.
                                
                                    
                                     Керівник методичного об'єднання
                                    Бокій Наталія Василівна
                                   спеціаліст II категорії


  Завдання методичного об`єднання вчителів початкових класів

     
1. Підвищення якості освіти:
а) активне використання сучасних педагогічних та інформаційних технологій;
б) зменшення надмірного інтелектуального, емоційного та нервового навантаження учнів;
в) аналіз можливостей запровадження нових навчально-методичних комплектів;
г) розробка тестових програм початкової школи для різних категорій учнів.
2. Підвищення якості викладання:
а) удосконалення педагогічної майстерності;
б) узагальнення й поширення досвіду вчителів із застосування особистісно-орієнтованих підходів до НВП;
в) проектування уроку з урахуванням особистісно-орієнтованих підходів.
3. Удосконалення виховного процесу, спрямованого на зміцнення духовних та моральних цінностей і патріотизму:
а) розвиток співпраці вчителів, учнів та батьків;
б) формування позитивного ставлення до навчання в школі, до однолітків, до вчителів та до самих себе;
в) збагачення змісту форм і методів позаурочної діяльності, спрямованих на активізацію життєдіяльності шкільного колективу;
г) залучення батьків до співпраці.


Проблемне питання району 

 
« Створення умов для розвитку особистого творчого потенціалу шляхом формування інноваційного простору навчального закладу »

Проблемне питання школи  

« Формування здоров'язбережувальної компетентності учнів шляхом впровадження інноваційних технологій »

Проблемне питання методичного об`єднання 

      « Інтерактивні технології навчання в початкових класах »





                    
                I засідання
Тема.  Особливості організації  навчально-виховного процесу в   початкових   класах у 2016-2017 навчальному році.
Мета. Вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової школи. Обговорити виконання плану роботи методичного об’єднання  за 2015-2016 навчальний рік та затвердити план роботи на 2016-2017 навчальний рік. Проаналізувати навчальні програми, підручники, зошити.
Дата проведення. 30 серпня 2016р.
з/п
Зміст роботи
Форми і методи роботи
Відповідаль-
ний
1.
Вступ. Аналіз роботи методичного об’єднання за 2015-2016 навчальний рік.
звіт голови
МО
Бокій Н,В,.
2.
Обговорення і затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2016-2017 н.р.
обговорення членами МО
Бокій Н. В.
3.
Опрацювання інструктивно-методичного листа «Особливості організації навчально-виховного процесу в початкових класах у 2016-2017 н.р.»
Опрацювання  змісту  нового Державного стандарту, нових програм початкової освіти; інструктивно-методичних матеріалів Міністерства освіти і науки , молоді і спорту України, об’єктів, функцій  , видів контролю і оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів
обговорення
інформація
ЗДНВР
Лещенко Л.М.
4.
Ознайомлення з плануванням навч.-виховної роботи  на новий навчальний рік
обговорення членами М О
Бокій Н. В,.
5
Аналіз навчальних програм, підручників, зошитів, посібників для початкової школи.
Обмін думками
Будник О.Я.
Папежук Н.
6
Експрес - огляд: « Перший урок» . Методичні рекомендації до проведення Першого уроку.


ЗДВР
Лесько Р.В.
7.
1.Організація навчально – виховного процесу
в першому класі у 2016 – 2017 н.р.
інформація


Дукач О.О.


  Завдання членам МО:
Опрацювати:
1. Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в початкових класах на 2016-2017 н.р.
2. Зміст та зміни до  Державного стандарту, нових програм початкової освіти для 1-4 класів.
                             
                                 ІІ засідання   
Тема.  Як зробити урок ефективним.
Мета. Актуалізувати питання адаптації першокласників до навчання в школі, про використання інформаційно – комунікаційних технологій на уроках у початкових класах. Створити умови для поглиблення знань педагогів щодо використання  інформаційно - комунікаційних технологій на уроках, удосконалення знань про використання інтерактивних методів роботи у структурі уроку. Розвивати комунікабельність. Виховувати інтерес до самовдосконалення.
Дата проведення.  16 листопада 2016р.
з/п
Зміст роботи
Форми і методи роботи
Відповідальний
1.
«Використання  інформаційно - комунікаційних технологій в навчанні учнів початкової школи»
 доповідь
 Шевня Л.М.
2.
 Відкритий урок читання в 4 класі
Методична мета: показати використання мультимедійних  технологій на уроці

 обговорення
 Бокій Н. В.
.
3.
 «Інформаційно-комунікаційні технології та сучасний урок»
 диспут
Антонюк Ю.В.
4.
Рекомендації щодо підготовки учнів 3-4 класів до участі в Міжнародному конкурсі знавців української мови ім.. П.Яцика
 інформація
Бокій Н.В.
5.
Адаптація учнів 1 класу. Результати моніторингу.
обговорення
Психолог Крижанська Н.С.
Завдання членам МО:
1.     Проаналізувати використання вчителями інформаційно - комунікаційних  технологій у навчально-виховному процесі;
2.      Організувати і провести олімпіади з навчальних дисциплін;
3.     Систематично працювати над вдосконаленням методичної роботи з питань підвищення професійної майстерності.



                                     ІІІ засідання
Тема.  Підвищення продуктивності навчання шляхом впровадження інноваційних технологій на уроках природознавства.
Мета.  Актуалізувати питання про використання  інноваційних  технологій  на уроках у початкових класах. Створити умови для поглиблення знань педагогів щодо    використання  інноваційних  технологій  на уроках, удосконалення знань про використання інтерактивних методів роботи у структурі уроку. Розвивати комунікабельність.
Дата проведення.  20 січня 2017р.
з/п
Зміст роботи
Форми і методи роботи
Відповідальний
1.
 Застосування інноваційних технологій на уроках природознавства в початкових класах
 доповідь
 Дукач О.О.
2
 Метод проектів як засіб креативно-пізнавальної діяльності.


інформація

Сущик Н.С.
 3
 Фахова інноваційна діяльність вчителя.

  методичний
марафон
 Члени МО
4
 Аналіз результативності роботи з обдарованими дітьми та їх участі в конкурсах та олімпіадах.  

  обмін досвідом

Бокій Н.В.
5
 Відвідування та обговорення уроку з прородознавства у 2 класі.
відкритий урок
обговорення

Вознюк Т.П.
6
Огляд новинок психолого-педагогічної літератури
Бібліографіч
ний огляд фахових видань
Бокій Н.В.
Завдання членам МО: 
1.     Простежити використання інтерактивних вправ на уроках;
2.     Вчителям, що атестуються, підготувати творчий звіт з обраної теми.
3.      Опрацювати літературу до теми наступного заняття.


                                       ІV засідання
Тема.  Система контрольно-аналітичної діяльності педагога як засіб підвищення творчого потенціалу учня.

Мета  . Провести огляд зошитів молодших школярів. Обговорити виконання плану роботи методичного об’єднання в поточному навчальному році.

Дата проведення.  7 квітня 2017 р.
з/п
Зміст роботи
Форми і методи роботи
Відповідальний
1.
  «Збереження здоров’я дітей – найважливіший аспект діяльності школи».
 скринька ідей
 Члени МО
2
 Психофізіологія навчання та здоров’я молодших школярів.

 доповідь

Ланова Л.Ф.
3
 Дефіцит уваги у дітей з гіпердинамічним розладом. Психологічна компетентність учителя в роботі з гіперактивними дітьми.

інформування
Психолог Крижанська Н.С.
4
Про стан ведення учнівських зошитів з математики та української мови в
1-4 класах

обговорення
інформація
ЗДНВР
Лещенко Л.М.
4
         Відвідування та обговорення відкритих уроків.
Відкритий урок
Обговорення

Бокій Н.В.
6
         Творчий звіт вчителів, що атестуються, за методичними  темами.

Круглий стіл
 Бокій Н.В.
Вознюк.Т.П.
Зектер Н.Ю.
Озеруга Н.П.
Голуб М.І.
7
Підготовка і проведення ДПА, звільнення від ДПА
Круглий стіл
Будник О.Я.
Бокій Н.В.
8
Аналіз роботи МО учителів початкових класів за 2015 – 2016 н.р.
обговорення
Члени МО



ОСНОВНІ ПРІОРИТЕТИ В РОБОТІ ШКІЛЬНОГО МЕТОДИЧНОГО
          ОБ'ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

v Науково-методичний і психолого-педагогічний супровід навчально-
виховного процесу, використання технологій випереджаючої освіти з
метою стимулювання креативності учнів в школі І-го ступеня.
v Системне  відстеження  психолого-педагогічного  статусу  учнів  та
динаміки їх розвитку.
v Активне впровадження вчителями інформаційних технологій, активізація самостійної роботи школярів.

v Моніторинг якості навчання та творчої компетентності школярів.

v Підготовка педагогічних кадрів до творчого використання інноваційних технологій та реалізації завдань креативної освіти.

v Зміцнення фізичного, психічного та психологічного здоров’я школярів,використання здоров’язберігаючих освітніх технологій.

v Персоніфікація післядипломної педагогічної освіти вчителів.


v Підвищення професійної та загальнокультурної компетентності вчителів та її впливу на рівень учнівських досягнень..







 Науково – методичні проблеми, над якими працюють вчителі МО:

ПІБ вчителя
                                                     Проблема
1
Рубаха Віра Миколаївна

Розвиток  творчих здібностей та гнучкість мислення у дітей молодшого шкільного віку
2
Лесько Руслана Василівна

 Формування ключових життєвих компетентностей учнів початкових класів шляхом використання інноваційних технологій.
3
Кулай Ганна Андріївна
Розвиток словесно-логічного мислення, як засіб підвищення ефективності навчання учнів початкових класів

4
Будник Олеся
Яківна

Використання інтерактивних методів навчання у навчанні молодших школярів
5
Бокій Наталія Василівна

Розвиток творчих здібностей школярів шляхом впровадження інтерактивних технологій
6
Дукач Ольга Олександрівна

Ігри, цікаві вправи, інтерактивні методи і прийоми, як спосіб підвищення ефективності уроку
7
Сущик Ніна Степанівна
Використання інноваційних технологій під час проведення нестандартних уроків в початкових классах

8
Вознюк Тамара Петрівна

Здоров'язберігаючі технології в початкових класах
9
Озеруга Наталія Петрівна

Творчі завдання як засіб формування інтелектуальної культури молодшого школяра
10
Ланова Лідія Федосіївна

Розвиток творчих здібностей молодших школярів
11
Папежук Ніна Миколаївна

Роль гри у навчанні читання молодших школярів
12
Голуб Марія
 Іванівна

Розвиток пізнавальної активності молодших школярів на уроках в початкових класах
13
Назарчук Галина Борисівна


Удосконалення навичок читання в початковіїй школі
14
Антонюк Юрій Володимирович

 Формування природозначої компетентності в молодших школярів
15
Зелінська Ганна Григорівна

Розвиток творчих здібностей у молодших школярів на уроках читання
16
Совгуть Лідія Олексіївна

Гра, як засіб особистісно-орієнтованого навчання
17
Давидчик Тетяна Василівна

Патріотичне виховання молодших школярів в ГПД
18
Килюшик Тетяна Володимирівна

Діалогічне мовлення на уроках англійської мови
19
Шепеть Ганна Петрівна

Патріотичне виховання молодших школярів
20
Шевня Людмила Миколаївна

Алгоритм, як засіб  формування в учнів навичок самостійної роботи
21
Зектер Наталія Юріївна

Розвиток креативного мислення в початкових класах
22
Кулай Наталія Сергіївна

Розвиток навичок читання англійської мови в початкових класах
23
Матушевська Оксана Володимирівна

Проектна технологія на уроках трудового навчання










                 Проходження атестації з присвоєнням категорій

п/п
П.І.П учителя
Кваліфіка-ційна
категорія
Звання
Рік присвоєння
Рік підтвер-
дження
Нагороди
1
Рубаха В.М.
В.к.

2000
2015

2
Лесько Р.В.
І к.

2015
2015

3
Кулай Г.А.
В.к.

2000
2016

4
Будник О.Я.
 В.к.
«Ст. вч»
2009
2015

5
Бокій Н.В.
ІІ к.

2012
2012

6
Дукач О.О.
В.к.

2008
2013

7
Сущик Н.С.
В.к.


2015

8
Вознюк Т.П.
І к.

2012
2012

9
Озеруга Н.П.
І к.

2012
2012

10
Ланова Л.Ф.
В.к.

2000
2015

11
Папежук Н.М.
І к.

2013
2013

12
Голуб М.І.
В.к.

2012
2012

13
Назарчук Г.Б.
Сп.

1986
2016

14
Антонюк Ю.В.
ІІ к.

2016
2016

15
Зелінська Г.Г.
І к.

2016
2016

16
Совгуть Л.О.
Сп.

1986
2016

17
Давидчик Т.В.
Сп.

2014
2014

18
Килюшик Т.В.
І к.

2015
2015

19
Шепеть Г.П.
Сп.

-
-

20
Кулай Н.С.
ІІ к.

2010
2010

21
Зектер Н.Ю.
Сп.

-
-

22
Гриша Т.В.
Сп.

-
-

23
Шевня Л.М.
ІІ к.

2013
2013





  АНАЛІЗ  РОБОТИ  МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ТА  ВИХОВАТЕЛЯ ГРУПИ ПОДОВЖЕНОГО ДНЯ         ЗА  2015 - 2016 н. р.
         
          Керівник:    Бокій Наталія Василівна

І. Вступ

МО вчителів початкової школи та вихователя групи подовже­ного дня працює над розв'язанням завдання та виховання учнів у сучасних умовах.
     У 2015 – 2016 н. р. методичне об'єднання учителів початко­вих класів та вихователя групи подовженого дня спрямовувало свою  роботу  на:
·        пошуки різноманітних форм занять для розвитку пізна­вальних потреб, здібностей, нахилів учнів;
·        адаптацію першокласників; інтерактивні методи у структурі уроку з використанням здоров’язберігаючих технологій;
·        підвищення якості навчально-виховного процесу шляхом використання інтерактивних технологій  навчання;
·        формування каліграфічних навичок молодших школярів.

      Методичну роботу побудовано на основі системного підходу та принципів неперервної освіти педагогічних працівників, на діагностичній основі, глибокому вивченні та аналізі результа­тивності навчально-виховного процесу і рівня вихованості учнів, рівня професійної підготовки педагогів та вихователя.
На засіданнях МО обговорювалися і затверджувалися складені вчителями тексти контрольних робіт, моделі окре­мих   уроків.
      Члени   МО   активно   впроваджували   у   свою   роботу   нові методики   навчання,   зокрема  проводили мультиме­дійні уроки:
1)    математика 2 клас «Усне віднімання виду 40 – 8. Розв'язування складених задач» ( вч. Кулай Ганна Андріївна);
2)    природознавство 1 клас «Повітря та його властивості» ( вч. Зелінська Ганна Григорівна);
3)    літературне читання 4 клас «В. Боднарчук « На новій землі» ( вч. Антонюк Юрій Володимирович );
4)    математика 3 клас «Алгоритм письмового додавання трицифрових чисел. Розв'язування складених задач» ( вч. Назарчук Галина Борисівна).

      На засіданнях МО систематично проводились обговорення новинок методичної літератури. Учителі початкової школи  відвідували  уроки  своїх  колег; успішно співпрацювали   молоді вчителі та  їхні   наставники.
 
      Члени МО школи відвідували заняття, які проводилися районним МО вчителів початкової школи, брали активну участь у підготовці цих за­нять. Зокрема,  Бокій Наталія Василівна брала участь у проведенні   міжокружного семінару-практикуму  для   вчителів  3 класу у    Лозківській  ЗОШ,  підготувала

виступ на тему: «Організація пошуково-дослідницької роботи з молодшими школярами» . 
    Також  12 квітня 2016 року був проведений міжокружний семінар-практикум для вихователів ГПД «Розвиток творчих здібностей молодших школярів у ГПД ». Вихователь Давидчик Тетяна Василівна показала заняття з поглиблення знань «Подорож на Мадагаскар» (закріплення вміння читати, складати задачі).

      Протягом року успішно пройшли чергову атестацію вчителі:  Кулай Ганна Андріївна, Зелінська Ганна Григорівна, Назарчук Галина Борисівна, Антонюк Юрій Володимирович.
     Антонюку Ю.В. підвищено кваліфікаційну категорію (І категорія).
     Багато часу вчителі Папежук Н.М., Антонюк Ю.В., Зектер Н.Ю., Дукач О.О., Бокій Н.В. приділяли роботі з обдарованими дітьми. Зокрема, учень 4-С класу Дригуля Юрій посів 3 місце в олімпіаді з природознавства  «Юне обдарування» ( вч. Антонюк Юрій Володимирович). Учні 3-4 класів взяли участь у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу знавців рідної мови ім.П.Яцика, школярі взяли участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру – 2016», Міжнародному конкурсі з української мови «Соняшник», були учасниками Міжнародної природознавчої гри «Геліантус».

    Протягом 2015 – 2016 н. р. учителями початкової школи та вихователем групи подовженого дня   активно проводилася виховна та позакласна робота:
-           жовтень -  урок патріотичного виховання «Хоробрі серця»  3клас ( вч. Бокій Н.В. );
-           грудень –  виховні години «Україна – моя країна» 2 клас ( вч. Кулай Г.А.); «Святкування Нового року в різних країнах» 4 клас ( вч. Антонюк Ю.В.);
-          січень – Тиждень початкових класів;
-          лютий –  урок патріотичного виховання « Герої не вмирають» 4 клас ( вч. Зектер Н.Ю.);
-         березень – «Сторінками життя великого Шевченка» 3 кл. ( вч. Назарчук Г.Б.);
-         травень – «Прощавай, Букварику» 1 кл. (Вознюк Т.П., Сущик Н.С., Голуб М.І., Зелінська Г.Г.).

     Аналіз роботи свідчить, що за минулий навчальний рік значно підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання навчальних предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуків його ефективних форм і методів.

     Перевірка навичок читання, обчислювальних навичок, навичок списування молодших школярів також свідчить про по­ліпшення результативності навчання, порівняно з попередніми роками.

 Однак у роботі МО вчителів початкової школи є і   недоліки:
·        значна  частина  учнів   має   низький   рівень   орфографічної грамотності;
·        не   завжди   теоретичні   знання   учні   вміють   застосовувати практично;
·        частина  учнів   має   незначний   інтерес   до   читання.
Тому   робота   педагогів   повинна   зосереджуватися   на:
·        інтенсивній   мовній   практиці   учнів   (усній   і   писемній);
·        на подоланні розриву між теорією та практикою у навчанні мови;
·        на формуванні читацьких навичок та інтересу до вивчення художньої  літератури.

Проблеми, над якими працює:
·        педагогічна  громадськість району:
   « Реалізація діяльнісного підходу до навчання і виховання шляхом використання інноваційних технологій з метою формування життєво-компетентної особистості»
·        педагогічний колектив школи:
     «Формування здоров'язбережувальної компетентності учнів шляхом впровадження інноваційних технологій»
·        МО   учителів початкової школи та вихователя групи подов­женого дня:
     «Інтерактивні технології навчання у початкових класах  »

     У 2016 -2017 н. р. методичне об'єднання вчителів початкової школи та вихователя групи подовженого дня працюватиме над проблемою:   
     « Інфрмаційно-комп'ютерні технології – компетентність учителя початкової школи в умовах переходу на стандарти нового покоління »

Методичне об'єднання ставить такі основні завдання на 2016 – 2017 н. р.:
1.     Спрямувати роботу на забезпечення високого рівня ви­кладання, формування в учнів практичних умінь і нави­чок.
2.     Удосконалювати форми і методи роботи на уроках, творчо ставитися до кожного уроку, впроваджуючи в практику до­сягнення педагогічної науки.
3.     Систематично знайомитися та впроваджувати в практику сучасні освітні   технології   та  інновації.
4.     Регулярно проводити огляд новинок методичної та художньої літератури, періодичних видань.
5.     Активізувати позакласну роботу з навчальних предметів, розвиваючи при цьому творчі здібності учнів.
6.     Проводити індивідуальну роботу з обдарованими учнями і з учнями, які не встигають.
7.     Використовуючи різні засоби, форми і методи навчання, ви­ховувати в учнів любов до рідної мови, повагу до культури і традицій свого народу,   інших народів світу.                



 Семінар вчителів початкових класів
  Коли тебе згадають через роки
 Ті, що давно пішли у світ широкий,
 Тоді, учителю, твій вдячний труд.
                                                                    Павлина Савчин


Тема: Особистісно орієнтований підхід   як умова впровадження  нового Державного стандарту  початкової  загальної освіти.
                                                   
 Мета: розкрити роль і значення особистісно орієнтованого та діяльнісного підходу в організації         навчальної діяльності для розвитку творчих здібностей учнів та вчителя; підвищити рівень методичної підготовки  класоводів.

 Форма проведення:  ділова гра

Дата  проведення: 25.11.2014р.

Обладнання: виставка «Вчителю про особистісно зорієнтоване навчання»:
-         матеріали педагогічної періодики  з проблемної теми;
-         зразки уроків з використанням особистісно зорієнтованого навчання;

                                                           Хід роботи

         Шановні колеги! Оберегом нашого заняття буде вишитий рушник, але орнамент ми будемо створювати разом. 
        Тема сьогоднішнього заняття «Особистісно орієнтований підхід   як умова впровадження  нового Державного стандарту  початкової  загальної освіти.»                                                     
      Перед вами листочки. Напишіть, будь ласка,   що ви очікуєте від сьогоднішнього засідання, прикріпіть їх на наш рушничок .
      Для того, щоб розпочати нашу роботу я пропоную Вам сісти в групи  (поділ на групи )

Вислів 1
Приходить мудрість не із заповітів,  а із шукань і помилок гірких.
                                                                                Г.Сковорода    
                                       
  Школа... Учні... Щоденна робота... Майбутні громадяни країни... Які риси виховує школа, якого громадянина вона формує ?  (створення асоціативного куща)

Вислів 2
Мислити за шаблоном - найімовірніший засіб занапастити справу.
                                                                                              Д.Енрайт

        Щоб вирішити це завдання - мислити не за шаблоном - на допомогу учасникам навчально-виховного процесу приходить урок. Особистісно орієнтований урок - це «сценічний майданчик», де не тільки подаються знання, а й розкриваються, формуються і реалізуються особистості. Щоб учити дітей в умовах особистісно орієнтованого навчання, формувати творчу особистість, здатну мислити самостійно, відходячи від «шаблону», потрібно застосовувати нові форми роботи (педагогічні технології).
        Тільки особистісно орієнтований урок дає можливість кожному учневі якомога більше і ширше себе розкрити.
  Презентація «Особистісно-орієнтовний урок»


Індивідуальна робота. Вправа «Криголам»
   Завдання: кожен учасник за 5 хв. має записати характерні ознаки (риси) особистісно орієнтованого уроку на основі перших букв поняття «особистісно орієнтований урок».
   Цей метод застосовується з метою активізувати мислення учасників засідання шляхом вираження власних думок.
Наприклад:
О - особистість, оновлення.
С - самовираження, самоконтроль, спілкування.
О - об'єктивність, обговорення.
Б - бесіда, бажання.
И
С - самооцінка, самореалізація, співпраця.
Т - творчість, технологія, тип.
 І - ідея, інваріантність, інновація.
С - саморегуляція, стосунки, самостійність.
Н - новизна, навантаження.
О - обдарованість, обов'язок, особа.
О - обладнання, оволодіння, оптимізм.
Р - результат, рефлексія.
 І - інтерес, формація, інтеграція.
Є - єдність.
Н - навички, науковість, несподіваність.
Т - тренування, талант, темперамент.
О - оптимальність, осмислення, орієнтир.
В - варіативність, взаємозв'язок, вміння.
А - аналіз, адаптація, актуалізація.
Н - наполегливість, надійність.
И
Й - ймовірність.
У - увага, удосконалення, успіх.
Р - різноманітність, розуміння, розвиток.
О - організація, особливість, оцінка.
К - комфорт, корекція, контроль, конкретність.
Робота   в  парах
   Завдання: створити спільний варіант характерних рис особистісно орієнтованого уроку, вибравши не більше двох рис ознаки на кожну букву.
   Ця форма роботи дає змогу розкрити суть поняття, поділитися досвідом з колегою, визначити сторони проблеми.
Групова робота
   Пари учасників засідання утворюють творчі групи
   Завдання: узагальнити матеріали роботи в парах з визначення головних ознак (рис) особистісно орієнтованого   уроку,    представити   свій   варіант   і захистити його, залишивши по одній ознаці (рисі) на кожну букву.

Особистісно орієнтований урок - це
v  Інноваційні технології.
v  Розвиток  дитини  як  активного 
         учасника навчального процесу.
v  Відкритість стосунків.
v  Самостійність.
v  Диференціація навчання.
v  Орієнтування на конкретну особистість.
v  Звільнення від страху перед помилкою.
v  Навчальне спілкування.
v  Розвиток творчих здібностей.
v  Психічне здоров'я.
v  Довіра.
v  Співпраця.
v  Система корекції знань, умінь, навичок.
v  Оновлення змісту навчання.
v  Самостійний творчий пошук.

Вислів 3
                Учитель- бджілка, знання учнів – мед.
                                                       народна мудрість

      Шановні колеги! Усі ми дуже різні,але нас поєднує спільна справа – ми педагоги. Навчатися важко, проте вчити ще важче: щоб дати дитині іскру знань, педагогу треба увібрати в себе багато світла.
   Пропоную виконати вправу «Сенкан»
      1-й рядок – слово, що позначає тему ( іменник ).
      2-й рядок – це опис теми, який складається з 2-х слів ( два прикметники ).
      3-й рядок визначає дію, пов'язану з темою; складається з трьох слів
                      ( дієслів ).
      4-й рядок є фразою, яка складається з чотирьох і більше слів і виражає 
                        ставлення до теми.
      5-й рядок – слово-асоціація до теми, синонім до першого слова.
                   Наприклад:
                                      Вчитель
                             творчий, успішний
                        навчає, розвиває, виховує
                         творець дитячих душ
                                   наставник

Вислів 3
          Учень – це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити. 
                                                                Плутарх  

  Яким має бути учень в особистісно-орієнтованому навчанні?
Створення асоціативного куща.

    Висновок. Учитель має максимально наблизитись до тих умов, у яких перебуває дитина, щоб відчути на собі ефективність чи недоліки того чи іншого виду роботи. Знайти особистісний підхід до кожного учня.

    Робота  в групах.
1 група
-   правила педагогічного спілкування  за Дейлом Карнегі;
2група
- заповіді педагогічного спілкування;
3 група
- моделі спілкування педагогів з дітьми.
4 група
- моделі спілкування педагогів з дітьми.

Підсумкова рефлексія
Перегляд відео «Рецепт приготування хорошого уроку»

  Самооцінка роботи ( прикріпити на рушничок квіти за кольором )
- червоний – було цікаво;
- жовтий - було однаково;
- синій – незрозуміло.




Додаток1
Правила педагогічного спілкування
Правило 1.  Виявляйте щирий інтерес до інших людей.
Правило 2. Посміхайтеся!
Правило 3. Пам'ятайте, що для людини звук її імені — найсолодший і найважливіший звук людської мови.
Правило 4. Будьте хорошим слухачем. Спонукайте інших розповідати про себе.
Правило 5. Ведіть розмову в колі інтересів вашого співрозмовника.
Правило 6. Давайте можливість людям відчути їхню значущість і робіть це щиро.
                                                                                                                       


                                                                                                 Додаток 2
Заповіді педагогічного спілкування
1. Думайте над своїми взаєминами з дітьми, цілеспрямовано їх вибудовуйте.
2.  Виходьте не тільки із завдань навчання, а й завдань виховання.
3. Орієнтуйте свою мову конкретно на співрозмовника або групу дітей.
4. Не будуйте взаємини згори вниз. Позиція педагога визначається не стільки його статусом, скільки особистими якостями.
5. Умійте вислуховувати дитину до кінця.
6. У разі конфліктів ви не можете ображатися на дитину.
7. Намагайтеся визначити психологічну атмосферу в класі. Не соромтеся зізнаватись у своїй некомпетентності.
8. Будьте тактовними, вказуйте на неправоту, а не на недоліки в характері.
9. Швидко   відновлюйте   спілкування,   не  робіть довгих пауз, односкладові відповіді свідчать, що спілкування розвивається погано.
                                                                                                                      







                                                                                                     Додаток 3

«Монблан» - педагог над класом, царює в світі знань, мало цікавиться особистістю дитини, взаєминами.
«Китайська стіна» - педагог визначає дистанцію між собою й учнями, намагається повідомити інформацію, а не навчити.
«Локатор» — взаємини з дітьми вибіркові, працює або з сильними, або зі слабкими дітьми.
«Робот» — діє на основі задуманої програми, не звертаючи уваги на обставини, які потребують змін у спілкуванні.
«Я сам» — учитель головний ініціатор педагогічного процесу, знищує всі форми учнівської ініціативи.
«Гамлет» — характеризується постійними сумнівами: чи вірно його зрозуміють, чи вірно витлу­мачать.
«Товариш» — переважають дружні стосунки. Але якщо на них будується спілкування, то воно може втратити діловий контекст і набути особистісного змісту.
«Тетерів» — педагог чує тільки себе, зайнятий тільки своїми думками, не завжди відчуває партнера, не налаштований на дітей.




                                                                                                                   Додаток 4

Організація навчально-пізнавальної діяльності учнів у рамках особистісно орієнтованого підходу «Використання інноваційних технологій у навчанні»
Вимоги до уроку:
-         використання різноманітних форм та методів організації навчальної діяльності для актуалізації суб’єктного досвіду учнів;
-         створення атмосфери, що сприяє зацікавленості кожного учня в роботі;
-         стимулювання учнів до розмірковування, використання різних способів виконання завдань без страху помилитися, дати неправильну відповідь;
-         використання в процесі уроку дидактичного матеріалу, що дозволяє учню обирати найбільш прийнятні для нього вид і форму навчального матеріалу;
-         оцінювання діяльності учня не тільки за кінцевим результатом, а й за процесом його досягнення; заохочення намагання учня знаходити власні способи виконання завдань, аналізувати способи роботи інших учнів;
-         спілкування на уроці, які дозволятимуть кожному учню проявляти ініціативу, самостійність вибору; створення атмосфери, що сприятиме самовираженню учня.
Особливості уроку:
-         створення позитивного настрою учнів на роботу, забезпечення їх позитивної налаштованості;
-         оголошення на початку уроку не тільки теми, а й структури навчальної діяльності протягом уроку;
-         планування різних форм організації навчальної діяльності ( визначення оптимального співвідношення фронтальної, індивідуальної, самостійної роботи);
-         використання завдань, що дозволяють учню самостійно обирати тип, вид і форму матеріалу ( усну, графічну, письмову тощо);
-         використання проблемних, творчих завдань;
-         заохочення учнів до вибору та самостійного використання різноманітних способів виконання завдань;
-         обговорення з дітьми  того, що сталося ( і чому), і що не сталося ( і чому);
-         застосовування на уроці не тільки оцінювання правильної відповіді учня, а й аналізу того, як учень розмірковує, які способи виконання завдань використовує;
-         аргументування оцінки учня за низкою параметрів (правильність, самостійність, оригінальність);
-         зазначення не тільки теми та обсягу домашнього завдання, а й рекомендацій щодо правильної, раціональної організації своєї навчальної роботи.
Характер спілкування:
-         використання різноманітних форм спілкування (монологу, діалогу, полілогу) з урахуванням конкретних цілей уроку;
-         проектування взаємодії учнів на уроці з урахуванням видів роботи (розподіл на групи, стаціонарні або змінні);
-         увага до процесу виконання завдань, а не тільки до кінцевого результату;
-         заохочення учнів на всіх етапах урок
      







Немає коментарів:

Дописати коментар