Опис досвіду роботи
Розвиток творчих здібностей молодших школярів шляхом упровадження інтерактивних технологій.
Розвиток творчих здібностей молодших школярів шляхом упровадження інтерактивних технологій.
"Мистецтво і майстерність навчання і виховання поляга в тому, щоб розкривши сили і можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці"
В.Сухомлинський
В умовах зазначених очікуваних змін важливого значення набуває проблема формування мотивації навчальної діяльності школярів, зокрема:
- способів формування в учнів позитивного ставлення до навчання;
- способів формування почуття обов’язку й відповідальності;
- роз’яснення учням важливості та значущості здобутих знань у суспільному та особистому житті;
- створення на уроках ситуацій захвату від навчального матеріалу;
- впливу емоційного стану учня на мотивацію навчання;
- мотивації до навчання обдарованих дітей;
- професіоналізму вчителя та його ролі у формуванні мотивації учня та його особистості;
- психологічних проблем у мотивації навчання;
- стану фізичного та психічного здоров’я учня та їх впливу на мотивацію навчальної діяльності
Перша заповідь виховання — дати дітям радість
праці, радість успіху в навчанні та відчуття смаку
перемоги, що пробудять у дитячих серцях почуття
гідності.
Адже успіх у навчанні — чи не єдине джерело
внутрішніх сил дитини, що породжують енергію для
подолання труднощів і бажання навчатися.
Для того щоб учень став активним учасником
створення нового й прогресивного в майбутньому,
навчання і виховання мають бути спрямовані на
формування творчої особистості, яка здатна до самовдосконалення. Необхідно так організувати навчання учнів, щоб одночасно достатньо повно формувалися й розвивалися уміння учнів мислити як творчо,
так і критично. Розв’язанню цієї проблеми певною
мірою сприяє посилення спрямованості навчання на
активізацію пізнавальної діяльності учнів. Це спричиняє формування в освітньому процесі нової культури навчання, під час якої знання й уміння здобувають упродовж діяльності та розв’язання проблем
в умовах активної позиції учня з урахуванням його
індивідуальних особливостей.
Перед сучасною початковою школою гостро стоїть питання про таку організацію навчально-виховного процесу, який був би більш особистісно-зорієнтований на всебічну підготовку школярів, їхній цілісний і гармонійний розвиток та особисте творче зростання. Шляхом реалізації цієї проблеми я обрала один із напрямків методичного оновлення уроків у початкових класах, а саме : проведення їх на основі впровадження інтерактивних технологій.
Інтерактивне навчання - це форма організації пізнавальної діяльності, що дає змогу створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває успішність, свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес.
Переваги інтерактивного навчання перед традиційним:
Переваги інтерактивного навчання перед традиційним:
- у роботі задіяні всі учні класу;
- учні навчаються працювати в команді;
- формується доброзичливе ставлення до опонента;
- кожна дитина має можливість пропонувати свою думку;
- створюється "ситуація успіху";
- за короткий час опановується велика кількість матеріалу;
- формуються навички толерантного спілкування, вміння аргументувати свій погляд, знаходити альтернативне рішення проблеми.
Суть інтерактивного навчання полягає у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів. Це співнавчання, взаємонавчання (колективне,групове, навчання у співпраці ), де і учень, і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб`єктами навчання, розуміють, що вони роблять, рефлексують з приводу того, що вони знають, вміють і здійснюють. Інтерактивне навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор,спільне вирішення проблем на основі аналізу обставин та відповідної ситуації. Воно ефективно сприяє формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співпраці, взаємодії, дає змогу вчителю стати лідером колективу.
Немає коментарів:
Дописати коментар